štvrtok 25. septembra 2008

Špagety s paradajkovou omáčkou, údeným lososom a špenátom

Tieto cestoviny som jedla pred pár dňami v Prahe v jednej skvelej talianskej reštaurácii na Dejviciach a hneď som ich skúšala urobiť aj doma. Nemajú chybu.


__________________________
(pre 2 osoby)
Potrebujeme:
- 250 g špagiet
- 5 hrstí špenátových lístkov alebo 7 listov mangoldu (ja som tentokrát použila mangold)
- 8 cherry paradajok, rozkrojených na polovičky
- pár plátkov údeného lososa alebo kus údeného filetu z lososa, ako som to urobila i ja
- 1 konzerva nasekaných paradajok
- 2 strúčiky cesnaku
- soľ, korenie
- 1 ČL bazalky
- 1 ČL oregana
- cukor
- balsamicový ocot
- olivový olej
- parmezán na posypanie

1. Najprv umyjeme listy špenátu/mangoldu. Na panvicu dáme 2 PL olivového oleja a opečieme na ňom listy pokrájané na prúžky. Opekáme asi 1 minútu, kým sa zdusí na malé množstvo. Špenát si odložíme bokom.

2. Do panvice si pridáme 2 PL oleja a opečieme na ňom na kolieska nakrájaný cesnak. Po pol minúte pridáme paradajkové pyré a ochutíme ho bazalkou, oreganom, soľou a korením. Ja som použila veľmi kvalitné talianske paradajky, takže omáčka chutila super bez väčších zásahov, ale ak treba, dochuťte omáčku ešte cukrom a balsamicom.

4. Do omáčky vhoďte cherry paradajky. Omáčku necháme povariť aspoň 2-3 minúty, aby sa spojili chute. Zatiaľ dajte variť špagety. Uvarenú omáčku zatiaľ odložte bokom.

5. Tesne pred podávaním pridáme špenát a na prúžky nakrájaného lososa do omáčky. Špagety sceďte a zmiešajte s omáčkou. Rozdeľte do tanierov a posypte parmezánom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!