sobota 29. mája 2010

Morčacia rolka plnená bylinkovým maslom a oštiepkom

Recept mojej mamy. Teda vlastne jej čistá improvizácia, ale úspešná a úžasná ako vždy. Túto rolku sme podávali na narodeninách mojej mamy - tu si môžete pozrieť fotku kompletného menu.


Možno ste si všimli, že na mojom blogu je už viacero receptov na pečené morčacie. Pre inšpiráciu si môžete pozrieť napríklad túto rolku so sušenými paradajkami a krúpotomtoto morčacie stehno na víne s gratinovanými zemiakmi s parmezánom a špargľou, toto pečené morčacie so zeleným tarhoňovým šalátom alebo tieto pečené morčacie stehná v parádnej marináde.
__________________________________________
Suroviny na 1 rolku: (ja som robila 3)
- 1 kus morčacích pŕs
- soľ, korenie
- hrsť čerstvých nasekaných byliniek (ja som použila tymián, petržlen a pažítku)
- 6 plátkov masla
- 6-8 plátkov oštiepka alebo iného syra s výraznou chuťou
- šálka hydinového vývaru
- šťava a kôra z 1 citróna
- 2 PL olivového oleja
- hrubší prírodný špagát
Na omáčku:
- výpek z rolky
- 100 ml smotany
- 1-2 ČL solamylu

1. Mäso umyte a osušte. Otvorte ho "na knihu"/"na motýlika", aby ste zväčšili jeho povrch. Ak nemáte predstavu o čom hovorím, pozrite si toto video.

2. Celý plát mäsa rovnomerne posolíme a pokoreníme. Bylinky posekáme najemno. Nakrájame si maslo aj syr. Na plát mäsa navrstvíme bylinky, 6 plátkov masla a syr.

3. Mäso pevne zvinieme do rolky a previažeme špagátom. Celú rolku posolíme, pokoreníme a opečieme na oleji na prudko rozohriatej panvici zo všetkých strán.

4. Mäso dáme do pekáča, podlejeme vývarom a pečieme asi 90 minút pri 180 stupňoch v zakrytom pekáči.

5. Pripravíme si omáčku. Výpek dáme do kastrólika a zohrejeme ho. V 100 ml smotany rozmiešame solamyl a vlejeme do omáčky. (Alebo to urobte klasickou zásmažkou.) Varíme do zhustnutia. Nazáver ešte dosolíme alebo dokoreníme.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!