štvrtok 14. augusta 2014

Skvelé morčacie mäsové guľôčky s mrkvou (vhodné pre nízkouhľohydrátovú alebo paleo diétu)

Keď nerátam občasné niekoľkodňové hriešne zlyhania, od Veľkej noci sa vyhýbam uhľohydrátom. Z mäsa jem len kurča, morku, ryby a občas hovädzie. Bravčové som vylúčila už pred dvoma rokmi. Keď však človek má takéto okresané možnosti, chce to väčšiu fantáziu vo varení. Nebaví ma totižto jesť stále to isté a taktiež viem, že keby som si  jedlo prestala užívať, mala by som väčšiu tendenciu porušiť svoje zásady. 

Preto ma veľmi nadchlo, keď som v obchode objavila mleté morčacie mäso. Ak sa vám ho nepodarí zohnať, môžete si ho poctivo namlieť doma sami. Morčacina je skvelá, pretože má oveľa výraznejšiu chuť ako kura a obsahuje skutočne minimum tuku. Neviem sa jej nabažiť. 

Tieto guľôčky sú snáď tá najjednoduchšia vec, čo môžete z mletého morčacieho urobiť. Len zmiešate všetky ingrediencie a guľôčky upečiete na plechu. Môžete to urobiť aj na panvici, ale to by vyžadovalo zbytočne olej a museli by ste guľôčky otáčať, aby sa rovnomerne prepiekli a to ma neláka :-) Všetky recepty na mäsové guľôčky obsahujú strúhanku, čomu som sa samozrejme chcela vyhnúť. Nahradila som ju preto strúhanou mrkvou, čo urobilo príjemný chuťový i estetický efekt. Mrkvu však samozrejme môžete smelo nahradiť inou strúhanou zeleninou alebo nasekanými orechami či semienkami. 

Ako prílohu som urobila svoj obľúbený šalát z pečeného marinovaného baklažánu a rukoly a pre señora aj jeho nostalgický paraguajský kukuričný nákyp Chipa guazú.
__________________________________________
Ingrediencie na guľôčky z 250 g mäsa:
- 250 g mletého morčacieho mäsa
- 1 vajce
- 1 najemno nastrúhaná mrkva
- 2 ČL worcesterskej omáčky
- 1 ČL tymiánu
- 1 ČL oregana
- čerstvo mleté čierne korenie, soľ

Všetky ingrediencie dobre zmiešajte a vyformujte vlhkými rukami guľôčky o veľkosti vlašského orecha. Guľôčky ukladajte na plech vystlaný papierom na pečenie a pečte cca 20 minút pri 180 stupňoch.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!